کد خبر: 12034781
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 بهمن 1393
خانه » تفریحی » سيمرغ » دیدار برادر لاریجانی با موسوی و کروبی صحت دارد؟!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با افراد در حصر دیدار کرده اید یا خیر؟ گفت: خیر. بعد از این قضیه من با آنها دیدار نکرده ام . طبیعتا ما کینه شخصی با افراد نداریم.

به گزارش چی 24 به نقل از سيمرغ :
 محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حاشیه‌ سفر مسئولان عالی قضایی به لرستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره‌ اظهار نظر رئیس قوه قضاییه مبنی بر این که برخورد با محصوران باید شرعی و قانونی باشد و این طور هم هست، گفت: همان طور که ریاست محترم قوه قضاییه قبلا هم توضیح دادند، حصر هر فردی باید مبنای قانونی داشته باشد. این مبنای قانونی چند مسیر دارد. یک مسیر آن این است که در دادگاه پرونده تشکیل شود و قاضی نسبت به این امر حکم دهد.

لاریجانی ادامه داد: مسیر دیگر که مخصوص موارد امنیتی است این است که طبق قانون ما اگر شورای عالی امنیت ملی به هر دلیلی محدود کردن آزادی‌های فرد یا گروهی را برای امنیت کشور ضروری بداند، می‌تواند به قوای مختلف از جمله تشکییلات قوه قضاییه ابلاغ کند تا آنها مبتنی بر این تصمیم عمل کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: طبیعتا پرونده تخلفات در مورد حصر دارای مدارک زیادی است، اما رسیدگی به موارد آن تابع این دو مسیر است.

وی اظهار کرد: چند مورد حصری که داریم قانونی است، ولی از مسیری است که از شورای عالی امنیت ملی ما گذشته است.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی این مورد رسیدگی قضایی نیست، گفت: این هم قضایی است؛ فرقی ندارد. ولی مبنای قانونی آن چیزی است که توضیح داده شد.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا شما به عنوان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با افراد در حصر دیدار کرده‌اید یا خیر؟ گفت: خیر. بعد از این قضیه من با آنها دیدار نکرده‌ام . طبیعتا ما کینه شخصی با افراد نداریم. بخصوص کسانی که در کشور منبع خدماتی بوده‌اند طبیعتا نظام با آنها با یک دید تسامحی نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: خدمات این افراد همیشه ملحوظ است منتها هر فردی که مرتکب جرائمی می‌شود هر چند خدمت هم کرده باشد سریعتا باید بار مسئولیت آن جرم را به عهده داشته باشد.

طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین